Кожен новий день - це шанс змінити своє життя.

"Життя пройде, немов вода,
і відцвіте, немов вишнева гілка....
В житті одна помилка - не біда.....
Біда, коли усе життя - помилка."

Ліна Костенко

1/30/2024

"Любов на ділах, а не на словах полягає". (Митроп. Адрей Шептицький)

 "Любов на ділах, а не на словах полягає". (Митроп. Адрей Шептицький)

Після любові до Бога й родини, повинна бути любов до свого українського народу й Батьківщини. Зі своїм народом та Батьківщиною ти зв’язаний не тільки спільною вірою, що її вважаємо найбільшим добром, і святим обрядом, яким дорожимо, – але ще і спільною мовою та звичаями. І тією землицею святою, на якій разом проживаємо… І цілою віковою минувшиною, і спільною українською кров'ю, і спільним добром, і спільною майбутністю… І спільним бажанням та потребами, і спільними терпіннями і злиднями. (Пастирське послання «Найбільша заповідь», 1901)
За підтримки Патріаршої комісії з питань освіти і виховання УГКЦ та Громадської Спілки "Католицька Освіта" у "Марійському Духовному Центрі " Зарваниця" з 25 по 27 січня 2024 р. для педагогів ЗДО, ЗЗСО Великоберезовицької селищної ради організовані і проведені навчальні курси "Педагогіка стійкості". У програмі очної сесії педагоги брали участь у Божественній Літургії у каплиці Зарваницької Матері Божої. За бажанням учасники мали можливість приступити до Святої Сповіді. Навчання і прочитання Святого Письма, цікаву і змістовну науку із Словом Божим проводив о.ліц.Іван Зозуля, голова Комісії з питань освіти і виховання Тернопільсько- Зборівської Архиєпархії.
Щодо проблеми " Формуємо стійкість. Нові маршрути- для нових умов", " Антикризова педагогіка та емоційна грамотність" виступила Ганна Зварич, кандидат педагогічних наук, заступник директора департаменту освіти і науки Тернопільської ОВА.
"Формування духовної стійкості у складні часи" презентував і ділився досвідом о. Микола Медюх екс-голова Комісії з питань освіти і виховання.
Своїм підходом до вивченої проблеми щодо " Формування духовної стійкості у складні часи" мав змогу поділитися о. Роман Габрилей, настоятель Храму Вознесіння Господнього с. Настасів.
Сучасна проблема співпраці людей, створення кооперативів праці, активізації роботи на місцях щодо підприємницької діяльності заохочував у своїй розмові про " Соціальне партнерство і соціальне служіння УГКЦ", о. ліц. Василь Куриляк сотрудник Малої базиліки Зарваницької Матері Божої.
Про психологію і духовність під час війни щодо " Розпізнавання тривожних станів.Ознаки розладів" цікаво і доступно, пов'язуючи теорію з практикою зумів знайти і пояснити о. ліц. Петро Майба СДБ, Голова Комісії з питань освіти і виховання УГКЦ.
У модулі курсів, сплановано і взяті до уваги були актуальні і важливі теми лекцій, практичні і цікаві форми спілкування, організовані діалогові майданчики, дискусії проблемних запитань та проаналізованих ситуацій щодо стабілізації і шляхів відновлення стійкості у роботі педагогів у закладах освіти.
Підсумки очної сесії курсів, обговорення подальших планів навчання, співпраці і зустрічей освітнього процесу, з метою формування освітніх лідерів антикризової педагогіки і духовно-психологічного супроводу учнів та освітян провели Ганна Зварич, о.ліц.Іван Зозуля, о.ліц.Петро Майба.
Всі учасники курсів, пройшовши навчання, прослухавши акредитовану програму , щодо
"Формування психологічної та духовної стійкості шляхом ціннісно-орієнтованого підходу і супроводу в освітньому процесі", отримали Сертифікат про підвищення кваліфікації тривалістю - 30 годин.
Щира подяка організаторам за знання, за таку плідну та творчу працю, настанови, навчання. Матінці Божій, Господу за можливість бути у Зарваниці. Усім учасникам Божого благословіння та натхнення у такій важливій педагогічній справі для усіх на























1/19/2024

Формування мотивації навчальної діяльності учнів за сучасних умов НУШ у мовно-літературній галузі

 

            18.01.2024 р.відповідно до плану роботи КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Великоберезовицької селищної ради  проведено  вебінар для вчителів-словесників з проблеми: «Формування мотивації навчальної діяльності  учнів за сучасних умов  НУШ у мовно-літературній галузі». Мета: обґрунтувати важливість та особливості формування позитивної мотивації навчання учнів під час проведення уроків та в  організації позакласної роботи, проаналізувати роль професійності педагогічних працівників у формуванні мотивації навчальної діяльності, розвитку особистості та творчого потенціалу учня. Мотивація учнів до  навчальної  діяльності здобувачів освіти є однією з  важливих педагогічних проблем НУШ. Її слід віднести до обов’язкових умов сучасного освітнього процесу. Ставлення до значущості виховання мотивації школярів до навчання залежить від рівня фахової підготовки педагога, його майстерності і професійної культури.

Мотивація навчальної діяльності учнів – це окремий етап уроку, проте її треба здійснювати на кожному з етапів різними способами – залежно від дидактичної мети й типу уроку. Забезпечення вчителем різних видів мотивації сприяє внутрішньому зв’язку між частинами уроку, допомагає логічно і послідовно переходити від одного виду діяльності до іншого, бо від правильного вибору мотивації і темпу навчання залежить повноцінне засвоєння знань і всебічний розвиток інтелекту дитини та її особистості.

Вчителям-словесникам постійно працювати над вдосконаленням методів і прийомів роботи, спрямованих на підвищення інтересу до  навчання.

У подальшій педагогічній діяльності керуватися порадами-рекомендаціями для стимулювання навчання.






12/20/2023

 12 грудня 2023 року о 13 год. на базі Великоберезовицького ліцею проведено І етап виставки-конкурсу «Замість ялинки-зимовий букет» у заочному форматі з метою формування у школярів національної свідомості, прищеплення шанобливого ставлення до традицій та звичаїв українського народу, здійснення екологічного виховання учнів, формування в юних громадян почуття соціальної відповідальності, небайдужості, прагнення до активних дій з впорядкування й оздоровлення довкілля. У конкурсі були презентовані 25 робіт учасників закладів освіти Великоберезовицької селищної ради у трьох номінаціях, а саме: новорічна композиція «Різдвяна казка», Галицькі сувеніри та різдвяна атрибутика, «Дідух – різдвяний дух»: дідух, «павук».

Автори найкращих робіт посіли І місця та стали переможцями, які будуть представляти свої композиція в ІІ етапі (обласного) конкурсу, який відбудеться на базі Тернопільського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді 14-15 грудня 2023 р.
Вітаємо переможців виставки-конкурсу:
1. У номінації новорічна композиція «Різдвяна казка»
Учнів 7 класів та вихованців гуртка «Рукоділля» Мишковицького ліцею, за композицію «Україна колядує, хоч в серці тривога, Різдво в Вифлеємі предвічного Бога»,керівники - Лобур Н.Б., Бедрій М. Б., Куземська Т. А.
2. У номінації галицькі сувеніри та різдвяна атрибутика
Учнів 6 класу Мороз К., Гаврилець А., Хамуляк В. Петриківської гімназії за роботу «Ангел-охоронець», керівник гуртка « Моделювання іграшок-сувенірів» Новікова Н.М.
3. У номінації «Дідух – різдвяний дух»: дідух, «павук».
Гурток «Школа успіху» Настасівського ліцею, робота «Різдвяний дідух», керівник Дзюбак І.І.,
Гурток «Оберіг», Лучківської гімназії робота «Різдвяний ткач», керівник Олійник Н. І.
Дякую всім за роботу, творчу ініціативність, практичні уміння щодо виготовлення новорічних композицій, подарунків, ялинкових прикрас, виробів декоративно-прикладного мистецтва, які символізують та відображають регіональні традиції в народній творчості.
Нехай прийдешній Новий рік та Різдво Христове дарує божественну силу, Мир в Україні, вашій родині та щастя кожному.






























10/23/2023

семінар-практикум для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти з проблеми: «Основні аспекти організації корекційної роботи з дітьми з соціоадаптаційними освітніми труднощами»

 

18.10.2023 р. на базі Острівського ліцею відповідно до планів роботи КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» та КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»,  спільно проведений  семінар-практикум для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти Великоберезовицької селищної ради, Великогаївської та Байковецької сільських рад з проблеми: «Основні аспекти організації корекційної роботи з дітьми з соціоадаптаційними освітніми труднощами». Мета заходу було  висвітлити основні біологічні, психологічні та соціальні чинники виникнення поведінкових розладів у дітей, вивчити питання створення якісного освітнього середовища в закладі освіти, розглянути сучасні моделі та підходи до надання освітніх послуг дітям з соціоадаптаційними труднощами під час проведення уроків, ознайомитися з практичним підходом та досвідом роботи  педагогів психологічної служби. В ході семінару було  презентовано питання:

- «Особливості індивідуального підходу  до навчання дітей з ООП в закладі освіти» - О. Р. Демида, консультантом ЦПРПП,

- «Соціоадаптаційні освітні труднощі» - С. І. Лоза, директор КУ « ІРЦ»,

- «Стратегії підтримки в освітньому середовищі дітей з СДУГ. Використання комунікаційних технік у роботі з дітьми з поведінковими порушеннями» - Костенко О. С., фахіфець-консультант КУ «ІРЦ»,

- «Причини порушення мовленнєвого розвитку дітей з поведінковими порушеннями» - Прачук Н. М., фахіфець-консультант КУ «ІРЦ».

Психологічний супровід в організації корекційної роботи з дітьми з соціоадаптаційними освітніми труднощами  необхідно розглядати як діяльність практичного психолога та соціального педагога, що  спрямована на створення комплексної системи психологічних умов, що забезпечують успішне перебування кожної дитини в конкретному освітньому середовищі.




10/16/2023

«Практичний підхід до організації уроків мовно-літературної галузі в НУШ»

 

 

 Якщо грати лише зрозуміле, то не зрушитися з місця…

А. де Сент-Екзюпері

13.10.2023 р.   на базі Острівського ліцею відповідно до плану роботи Центру ПРПП Великоберезовицької селищної ради  проведено  практичний семінар на тему: «Практичний підхід до організації уроків мовно-літературної галузі в НУШ» для учителів української мови і літератури, зарубіжної літератури, які навчають учнів відповідно до  Державного стандарту базової середньої  освіти адаптаційного циклу  в 5-6 класах.Мета проведеного  семінару  окреслити практичні шляхи до якісних змін мовно-літературної освітньої галузі, визначити особливості конструювання уроків.  Учитель створює освітній простір для зростання учнів і шукає відповідь на запитання:

 - Заради чого потрібно змінювати підходи до вивчення української мови, української та зарубіжної літератур?

- Як зацікавити дітей пізнавати українську мову й літературу, зарубіжну літературу ,  свідомо їх вивчати та практично застосовувати?

- Що можна запропонувати учням?

При плануванні уроку мовно-літературної освітньої галузі особливу увагу варто звернути на очікувані результати, що вказують на формування умінь, які запропоновані Концепцією «Нова українська школа», навичок успішності: комунікації, кооперації, критичного мислення, креативного мислення, емоційного інтелекту , які  і визначають зміст мети уроку.В ході практичного семінару педагоги наводили приклади системного поєднання освітніх технологій, нових форм, методів, прийомів, засобів, способів оцінювання, які  сприяють набуттю навичок успішності, дають можливість змінити поняття «традиційний урок» на «сучасний урок». Цікаві техніки  формувального оцінювання презентували Пришляк С. Б., учитель Великоберезовицького ліцею, Москаль Д. І., учитель Настасівського ліцею.  Важливо використовувати такі прийоми і засоби, що стануть початком не лише наближення учнів до розуміння предметів, а й спробою мислити творчо, реалізувати ідеї, відходити від шаблонів і шукати власний шлях проведення уроків.