Кожен новий день - це шанс змінити своє життя.

"Життя пройде, немов вода,
і відцвіте, немов вишнева гілка....
В житті одна помилка - не біда.....
Біда, коли усе життя - помилка."

Ліна Костенко

Виховна робота



Корисні поради та матеріали для організації виховної роботи в новому 2023-2024 н.р. навчальному році
Громадська Спілка "Католицька Освіта"

 
🇺🇦
Щорічно 20 лютого в Україні відзначають
День Героїв Небесної Сотні
Сьогодні ми згадуємо про подвиг учасників Революції гідності 2013–2014 років та вшановуємо загиблих під час протестів. А разом з тим продовжуємо боротися за право бути.
Національна пам'ять – запорука неповернення в колоніальне минуле. Це мотивація жити гідно, відстоюючи свободу і гідність як фундаментальні людські цінності.
Ділимося з вами матеріали для проведення заходу до дня пам’яті героїв Небесної Сотні та річниці повномасштабного вторгнення Росії на територію України: https://bit.ly/3PcF34z
Матеріал допоможе:
- сформувати у дітей цілісне уявлення про значення цих важливих історичних подій
- заохотити до роздумів про правдиві цінності, які мотивують відстоювати й обороняти свою Батьківщину
- спонукати учнів плекати, розвивати та втілювати їх у своєму щоденному житті.
Цільова аудиторія: середня та старша школа


Банк досвіду виховної роботи – ДНУ “Інститут модернізації змісту освіти”

Національно-патріотичне виховання
Громадянсько-патріотичне виховання
Правове виховання
Морально-духовне виховання
Військово-патріотичне виховання
Родинно-сімейне виховання
Естетичне виховання
Екологічне виховання
Туристсько-краєзнавче виховання
Формування здорового способу життя
Учнівське самоврядування
Модель інноваційної виховної системи
Діяльність класного керівника
Робота з обдарованими дітьми
Пришкільні табори
Тьютор в загальноосвітньому навчальному закладі
Трудове виховання
Превентивне виховання
Гуманітарне виховання


Наше сьогодення сповнене раптовими змінами, невизначеністю і втратами. Але освітній процес триває і з 1 вересня розпочнеться новий навчальний рік, а наші діти продовжать вчитися та вперто здобувати знання.

Рішення про проведення Першого дзвоника кожен навчальний заклад ухвалює самостійно. Цього року Перший дзвоник відбудеться знову в умовах воєнного стану, а це означає, що проведення урочистих заходів, які традиційно проводять  у День знань, може бути обмежено та змінено.

Організація першого вересня в сучасних умовах вимагає від закладів освіти особливого підходу. Загалом, важливо зосередитися на безпеці, підтримці та патріотизмі, намагаючись зробити цей день незабутнім для дітей.

Пропонуємо кілька загальних порад щодо організації цього дня:

  1. Безпекаперш за все, важливо забезпечити безпеку учасників заходу, розглянувши можливість проведення заходу в безпечному місці.
  2. Комунікація: забезпечте ефективну комунікацію з вчителями, батьками та учнями. Важливо роз’яснити час і місце проведення заходу, розповісти про плани на 1вересня, дати інструкції щодо безпеки й плану дій на випадок оголошення повітряної тривоги.
  3. Скорочення програми: враховуючи реалії сьогодення, доцільно скоротити програму свята, зосередившись на окремих важливих аспектах заходу.
  4. Патріотичний настрій: використовуйте можливість, щоб надати учням позитивні емоції та підвищити патріотичний настрій. Спільні моменти об’єднують і підтримують дух колективу.
  5. Пам’ять та вдячність: вшануйте пам’ять тих, хто бореться і жертвує своїм життям за Незалежність України. Включіть цей аспект у програму свята, наголошуючи на важливості миру та спільної відповідальності за майбутнє. По можливості, створіть місце для покладання квітів чи символів на честь тих, хто загинув у війні.
  6. Символіка та декорація: використовуйте символіку, яка надихає і підтримує дух дітей та вчителів. Можливі варіанти – плакати, малюнки чи інші декорації, які відображають силу, єдність та спільні цінності; фотозона для фотографій з великими рамками, прикрасами та реквізитом, де учні роблять яскраві та веселі фотографії разом з друзями та вчителями.

Організація Дня знань та Першого уроку в умовах війни може бути викликом, але важливо знайти способи зберегти позитивний настрій і підтримати учнів та вчителів, створити сприятливу атмосферу на початку нового навчального року.

Обираючи тему для першого уроку, важливо враховувати актуальні події та виклики, з якими стикається сучасне суспільство. Перший урок має бути особливим та спрямованим на почуття спільності, мотивацію та важливість навчання заради майбутнього.

Пропонуємо ідеї можливих тем, які можуть надати Першому уроку особливого настрою:

  1. Тема «Спільна мрія»: створіть з дітьми образ спільної мрії, яку ви хочете здійснити разом, і вкажіть, як навчання може допомогти у досягненні цієї мети. Запропонуйте учням поділитися своїми цілями та мріями на майбутнє, спрямуйте їх на відчуття надії та позитиву навіть у важких умовах.
  2. Тема «Подорож у новий навчальний рік»: розгляньте навчання як захопливу подорож, на яку учні вирушають разом з вчителями. Можна створити своєрідну «мапу» цієї подорожі, позначивши на ній важливі етапи спільної мандрівки.
  3. Тема «Сила розуму»: розгляньте важливість знань як інструмента, що допомагає разом подолати виклики та проблеми; розкажіть про видатних українців, які завдяки знанням досягли великих висот.
  4. Тема «Сила практичних знань»: поговоріть про знання, які можуть бути корисними в практичному житті, особливо в умовах війни або складних життєвих обставинах. Покажіть учням, як вони можуть використовувати свої знання для допомоги іншим.
  5. Тема «Герої серед нас»: підкресліть героїчний дух та важливу роль кожного в умовах війни або важких подій, доцільно висвітлити приклади героїзму серед учнів, вчителів, батьків та громади.
  6. Тема «Без минулого немає майбутнього»: поговоріть з дітьми про те, як ми повинні шанувати пам’ять минулого, до чого призводить незнання історії та як всім спільно необхідно працювати над створенням кращого майбутнього.
  7. Тема «Я син/донька України»: поговоріть з дітьми про патріотизм як цінність, національну ідентичність – як діти це розуміють і що особисто для них означає бути патріотом. Учні можуть малювати портрети патріота, писати «листи до байдужих» та поміркувати і довести, чому патріотом має бути кожен.

Покликання, які можуть стати у нагоді при підготовці до Першого уроку :

 
Корисні поради та матеріали для організації виховної роботи в новому 2022-2023 н.р. навчальному році

За основу соціально-мистецького проєкту взято вірш Василя Ярмуша «Україно моя». До Дня захисту дитини записано патріотичний відеовірш, який декламували діти Героїв, чиї батьки на передовій  захищають Україну  від російського агресора.

Серед 8 учасників проєкту були 3 дітей з Великоберезовицької громади, а саме: Середюк Анастасія (Мишковицький ліцей), Вібла Наталя (Буцнівський ліцей), Звір Богдан (Острівський ліцей). 









ПРОГРАМА “НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА” У ПОСТУПІ ДО ЦІННОСТЕЙ

4 червня – День вшанування пам’яті дітей, які загинули внаслідок збройної агресії російської федерації проти України





Військові в школі: чи потрібні зустрічі з учнями під час війни і як їх правильно організувати – без додаткових травм для дітей та запрошених

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2023/04/word-image-94-e1682609752362.jpeg



«Про проведення  І етапу конкурсу серед педагогів на кращу розробку виховної програми для школи вихідного дня з формування цінностей в часи війни з російськими загарбниками, приуроченого 10-ій річниці укладення УХВЛ» 

 З  16 січня до – 20 січня 2023 р. проведено (заочно) І етап конкурсу серед педагогів на кращу розробку виховної програми для школи вихідного дня з формування цінностей в часи війни з російськими загарбниками, приуроченого 10-ій річниці укладення УХВЛ. У конкурсі   брала участь Кріса Ірена Богданівна, заступник директора з виховної роботи  комунального закладу Буцнівської загальноосвітньої школи I-III ступенів, яка підготувала програму «Туристсько-краєзнавчий похід  по рідному краю». «Буцнів. Подорож у минуле». Програма спрямована на  впровадження, популяризацію та застосування системи цінностей (10 новел) Української Хартії вільної людини в освітній процес, формування духовно-моральної і громадянсько-патріотичної складових виховання дітей та молоді, впровадження ключових компетентностей в освітній процес. Використано  педагогом краєзнавчі  навчальні матеріали, які дають можливість до пізнання та вивчення  молоддю історичної минувшини рідного краю, до культурного надбання українського народу, навколишнього природного середовища. Здійснюючи національно-патріотичне виховання в області краєзнавства за авторською програмою у виховній роботі  ми виховуємо свідомих громадян, патріотів, високих духовно-моральних цінностей та художньо-естетичної культури, формуємо у них туристсько-спортивні знання та уміння. У програмі систематизовано  тематику  навчальних матеріалів  для учнів, вчителів та керівників гуртків про населений пункт, видатних людей, релігійні та архітектурні пам’ятки, культуру  рідного краю, підготовку юних краєзнавців-екскурсоводів, проведення  екскурсії юними туристами - краєзнавцями для школярів, батьків, громадськості.

 Автори програми «В єдності наша сила» Кобель Ірина Петрівна, заступник директора  з виховної роботи, Любачівська Тетяна Михайлівна, педагог-організатор Острівської ЗОШ І-ІІІ ступенів реалізовували цінності УХВЛ «Бути активним громадянином» через залучення дітей та молоді до волонтерської діяльності.

Визнати переможцями І етапу на кращу розробку виховної програми для школи вихідного дня з формування цінностей в часи війни з російськими загарбниками, приуроченого 10-ій річниці укладення УХВЛ та нагородити грамотою відділу освіти Великоберезовицької селищної:

- Крісу Ірену Богданівну, заступника директора з виховної роботи  комунального закладу Буцнівської ЗОШ I-III ступенів.

- Кобель Ірину Петрівну, заступника директора  з виховної роботи Острівської ЗОШ І-ІІІ ст.

- Любачівську Тетяну Михайлівну, педагога-організатора Острівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.


02.01.2023 р. 

План виховної на 2022/2023 н.р.
Знайшла в інтернеті безкоштовні матеріали, які можна редагувати, використовувати як зразки:
📍План виховної роботи школи https://nz.e-schools.info/.../plan-roboti-vihovno-roboti...
📍План виховної роботи класного керівника на ІІ семестр https://vseosvita.ua/.../plan-vykhovnoi-roboty-klasnoho...


09.08.2022 р. 

Методичні рекомендації організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 навчальному році

Методичні рекомендації до проведення 01.09.2022 першого уроку "Ми українці: Честь і Слава незламним!"

Методичні рекомендації до проведення першого уроку в початкових класах

Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України

Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 6 вересня 2000 року № 434).

Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. Усе, що відбувається зараз – виклик для школи, для вчителів та учнів. Звісно, постає питання: як саме працювати просто зараз, як розставити акценти? 

Найважливішими напрямами виховної роботи зараз мають стати: 

  • психологічна та емоційна підтримка учнів;
  • навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо);
  • адаптація та підтримка учнів-ВПО;
  • розвиток критичного мислення та медіаграмотності;
  • національно-патріотичне виховання. 

Розглянемо кожен із цих напрямів детальніше. 

Психологічна та емоційна підтримка учнів

Зараз учні найбільше потребують підтримки та розуміння, академічні успіхи та оцінки відходять на другий план. Той факт, що діти, на жаль, поступово вимушено звикають до нових реалій, не означає, що вони можуть обійтися без підтримки дорослих. Вони як ніколи її потребують. Їм потрібна наша впевненість у тому, що все буде добре, наша стійкість та віра в перемогу навіть у важкі часи невизначеності. 

До того ж тепер учитель додатково стає ще й справжнім психологом! Аби впоратися із цим непростим завданням, використовуйте додаткові матеріали:

Правила поведінки в умовах воєнного стану

Нова реальність диктує нові правила життя. Тепер одне з найважливіших завдань – навчити дітей правилам безпеки, які допоможуть зберігти життя. Школярі мають знати:

  • які заборони та обмеження діють під час воєнного стану;
  • що таке «тривожна валіза», як її зібрати, що туди покласти;
  • як діяти під час повітряних тривог (що робити, якщо сигнал застав удома / на вулиці / в магазині тощо);
  • як поводитися під час обстрілів;
  • що робити у випадку виявлення вибухонебезпечних предметів;
  • як надавати першу домедичну допомогу.
  • Під час виховних годин не обмежуйтеся лише поданням матеріалу у форматі лекції: на жаль, діти навряд добре це запам’ятають. Тож підготуйте тематичні пам’ятки (їх можна зробити за допомогою Canva: якщо вчитиметеся офлайн, то їх можна роздрукувати та роздати учням, а якщо онлайн – просто надіслати дітям у месенджери), брошури, плакати тощо. 

    Під час підготовки тематичних виховних годин вам стануть у пригоді наступні матеріали:

    Аби діти швидше запам'ятали ці важливі правила, проводьте опитування у форматі онлайн-тестів, разом створюйте тематичні плакати та буклети, запропонуйте виконати кілька навчальних проєктів тощо. І обов'язково зв'яжіться із батьками учнів: вони теж мають розуміти, наскільки важливо навчити дітей базових правил, та зі свого боку стежили за цим. Особливо за умови дистанційки.

Адаптація та підтримка учнів-ВПО

Можливо, у вашому класі вже є учні-ВПО, а може вони з'являться на початку нового навчального року. У будь-якому разі потрібно подбати про те, аби вони почували себе в новому колективі комфортно. Для розв'язання цього питання доречно залучити шкільного психолога та соціального педагога. 

Звісно, дуже важливо, аби діти з числа внутрішньо переміщених осіб змогли потоваришувати з однокласниками, хоч як би вони не навчалися – онлайн чи офлайн. Контакт із однолітками в будь-якому випадку чинить позитивний вплив та допомагає оговтатися від стресу. Але не менш важливо провести правильну підготовчу роботу з класом, аби школярі зі свого боку теж допомогли новеньким. 

Під час роботи вам стануть у пригоді наступні матеріали:

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ТОКІППО

17.06.2022 р.

Про деякі питання національно-патріотичного виховання 
в закладах освіти України 


Шановні колеги! 

Міністерство освіти і науки України (далі-МОН) зосереджує увагу на тому, що в умовах воєнної агресії Російської Федерації в Україні національно патріотичне виховання є одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства щодо розвитку національної свідомості на основі суспільно державних (національних) цінностей (самобутність, воля, соборність, гідність), формування у громадян почуття патріотизму, поваги до Конституції і законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи, готовності до виконання обов'язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України. 

Інформуємо, що виданий наказ МОН від 06.06.2022 № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641». 

Ресурс доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-deyaki-pitannya-nacionalno patriotichnogo-vihovannya-v-zakladah-osviti-ukrayini-ta-viznannya-takim-sho vtrativ-chinnist-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-vid-16062015-641 


Стратегічні підходи до національно-патріотичного виховання дітей та молоді визначені в Указі Президента України від 18.05.2019 № 286/219 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання». Ресурс доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286/2019#Text 

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 932 затверджено План дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки. Ресурс доступу :  

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/932-2020-%D0%BF#Text 

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2021 № 673 затверджено Державну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання на період до 2025 року. Ресурс доступу: 

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/673-2021-%D0%BF#n11 

Про виконання зазначених вище постанов Кабінету Міністрів України просимо інформувати МОН у визначені терміни на електронну адресу Кононович Тетяни Юріївни : kononovych_t@ukr.net ( 044) 481-32-31 

Зміст листа просимо довести до відома  керівників і педагогічних працівників закладів освіти та  передбачити у планах роботи закладів освіти у 2022/2023 навчальному році заходи щодо підвищення рівня національно-патріотичного виховання учасників освітнього процесу. 



Матеріали семінару 16.03. 2016 р.



Інноваційні технології на уроках художньої культури

Корисні посилання для учителів Художньої культури
ПІДРУЧНИКИ:
-Художня культура. 9 клас (повна версія , автор Клімова Л.В.) - Література для учнів ...
teacher.at.ua/publ/85-1-0-11310 –

-Художня культура. Підручник для 10 класу (автор Клімова Л.В.)- Література для учнів ...
teacher.at.ua/publ/85-1-0-11345




http://ditky.at.ua/hk.jpg* (підручник Клімова Л.В. 9 кл)
Мій найкращий урок - Художня культура. 9 клас
bestlessons.at.ua/index/...kultura_9.../0-102 -

Художня культура. Підручник для 11 класу (автор Клімова Л.В.) - Література для учнів .teacher.at.ua/publ/85-1-0-11346

Корисні матеріали для вчителя художньої культури на сайті: ttp://lgarmash.narod.ru/

Відео з художньої культури для уроків: http://lgarmash.narod.ru/video.html

<a href="http://lgarmash.narod.ru/video.html">http://lgarmash.narod.ru/video.html</a>

Художня культура для 9 та 10 класів українських загальноосвітніх закладів (уроки, програми, відео тощо) на сайті: http://lgarmash.narod.ru/

Художня культура Київської Русі. Урок з художньої культури для 9 .osvita.ua/school/lessons.../hud.../13764/

Урок 16. Паркова культура Японії - Записник сучасного вчителя
notatka.at.ua/publ/.../39-1-0-376 -

Поурочні плани-конспекти з художньої культури ... - Слово вчителя konserg.ucoz.ua ›
Сайт http://www.world-art.ru є класифікованим, об'ємним каталогом творів світового мистецтва (живопис, література, анімація, кіно, архітектура).

Сайт http://www.classic-music.ru/ складається з розділів:

- Композитори (біографії та творчі портрети);
        - Виконавці (диригенти, співаки, піаністи, скрипалі, віолончелісти і ін);
        - Факти (цікаві та маловідомі факти з життя великих);
        - Афоризми (великі думки великих людей);
        - Інструменти (енциклопедія стародавніх і сучасних інструментів);
        - Словник (словник музичних термінів);
        - Наші проекти (кращі сайти про класичну музику).

-колекція світової художньої культури представлена на сайті http://artclassic.edu.ru/, що містить матеріали з методики викладання художньої культури, статті про види мистецтва, стилі, епохи, жанри.

Корисні матеріали для вчителя художньої культури.
lgarmash.narod.ru/hk/hkindex.html –

художня культура 9 клас тести. Скачать
knigi.tr200.ru/f.php?f=%F5%F3%E4%EE%E6%ED%FF...9...

ХК 11 клас - ХУДОЖНЯ КУЛЬТУРА - Каталог файлів ...
muzicteacher.at.ua/load/khudozhnja...


Художня культура 9 клас .Всі конспекти уроків1-34
zvdrv.mylivepage.com/.../2836_Художня_... - Художня культура.rar, 28,82 МБайт, zvdrv Володимир Зелінський, 535 дні(в) тому 08.03.2011 21:59:12. Всі конспекти уроків 9 кл.Пароль на архів-ALLA22 ...

Презентації до уроків художньої культури - Каталог файлів ...
notatka.at.ua › Файли - Перевести эту страницу

Інноваційні технології на уроках художньої культури
Сучасні вимоги до уроків ставлять перед учителями багато нових завдань. Одне з них – навчити учня самостійно здобувати знання. Самим доступним і популярним для учнів джерелом інформації став Інтернет. Для вчителя проблема полягає у тому, як скористатися ресурсами мережі Інтернет безпосередньо у ході освітнього процесу.

Переваги використання Інтернету в освітньому процесі:
1. Займає невеликий проміжок часу (звичайно, при умові, що швидкість подачі інформації буде високою).
2. Розвиває вміння працювати з варіативною інформацією.
3. Сприяє розвитку вміння порівнювати, спів ставляти, обирати.
4. Розвиває пізнавальний інтерес до предмету.

Проблема ж полягає у тому, яким чином скористатися ресурсами Інтернету безпосередньо у ході освітнього процесу. В рамках традиційної системи викладання предмету доцільно джерела інформації із Інтернету розподілити, наприклад, на три частини:

1. Інформаційні ресурси, які можна використовувати в якості форми уроку (інтернет-урок).
2. Інформаційні ресурси, які можна використовувати для підготовки до уроку.
3. Інформаційні ресурси, які можна використовувати в межах позаурочної діяльності.

В основу такого поділу ресурсів можна взяти принцип розміщення інформації на сайтах, якість інформації, її насиченість термінами, іменами, датами і т.д.

Інформаційні ресурси, які можна використовувати в якості форми уроку (інтернет-урок)

До інформаційних ресурсів, які можна використовувати в якості форми уроку, в першу чергу можна віднести сайти, де інформація розміщується на одній web-сторінці, швидкість збільшення фотографій і зображень висока, а завантаження сторінок не займає багато часу.

Тож, ресурси мережі Інтернет можуть бути використані у якості:

1. Музею.
Немає можливості поїхати на екскурсію в Лувр або в Лондонську національну галерею? Тоді можна зробити віртуальні екскурсії по всім музеям світу (сайт http://www.museum.ru/ ). Щоб відвідати музеї України, які мають свої сторінки в Інтернеті, можна скористатися ресурсами порталу Антикварний салон (http://www.antiq.com.ua/museum/ukraine.htm ). Ще одне посилання http://hutsul.museum/  - Національний музей народного мистецтва Гуцульщини та Покуття ім.Й.Кобринського.

2. Підручника.
В Інтернеті завжди можна знайти електронні версії підручників з художньої культури як україномовних, так і інших видань. Наприклад на «Освітньому порталі» (http://www.osvita.org.ua/school/books/ ). Крім того, завжди можна скласти список сайтів з певної темі, якими учні можуть скористатися на уроках.

3. Словника, енциклопедії, довідника.
Роботу з новими термінами, поняттями, іменами теж можна організувати через Інтернет. це сприяє полегшенню сприйняття нового слова, його запам’ятовування.

З цією метою можна використати Вікіпедію
(http://ru.wikipedia.org/wiki/Википедия (російськомовна) або http://uk.wikipedia.org/wiki/Головна_сторінка (україномовна),
а можна скористатися, наприклад, спеціалізованими сайтами, такими як «Міфологічна енциклопедія» (http://myfhology.narod.ru/), включивши інформацію з неї в урок. Адже більшість програм з історії, художньої культури, літератури так чи інакше включають в себе вивчення грецької, єгипетської, слов’янської міфології. Інформація на цьому сайті представлена лаконічно, стисло. Але її достатньо, щоб розкрити мету, яку вчитель ставить перед собою. Цю інформацію можна використовувати безпосередньо на уроках при першому знайомстві з міфологією, а потім на узагальнюючих уроках. Наприклад, після свого вступного слова про загальні риси єгипетської міфології, вчитель може організувати роботу з відповідним розділом на сайті. Там учень може самостійно ознайомитися з основними древньоєгипетськими богами, щоб потім самостійно виступи з відповідним усним повідомленням на цю тему. Така учнівська робота може бути як груповою, так і індивідуальною. При груповій роботі учні можуть опрацьовувати не один, а декілька розділів сайту.

Варто додати, що при виборі сайтів слід обирати ті, де тексти написані мовою, яка доступна учням для засвоєння. Крім того, для учнів 9-12 років на уроці достатньо роботи лише з одним сайтом, тоді як для підлітків краще підготувати перелік сайтів.

До того ж, використовуючи подібні сайти, можна організовувати уроки в нетрадиційній формі – уроки-подорожі, уроки-екскурсії, уроки-дослідження.

Зверніть увагу, що більшість подібних сайтів мають свої пошукові системи. це полегшує пошук необхідної інформації. Наприклад, на сайті «Міфологічна енциклопедія» достатньо ввести слово для пошуку на головній сторінці.

Ресурси, які також можна використати на уроках:
Сайт http://hisvostok.ru/ - Мистецтво країн Сходу
Сайт http://www.moscowkremlin.ru - «Московський Кремль»
Сайт http://nesusvet.narod.ru/ico/ - Ікони. Іконографія. Іконопочитання
Сайт http://www.krugosvet.ru/ - Онлайн енциклопедія «Кругосвет»
Сайт http://mify.org/ - Міфи Древньої Греції
Сайт http://vm.kemsu.ru/rus/palaeolith/cavepaint.html - Первісне мистецтво. Віртуальний музей.
Сайт http://virtualeuropa.narod.ru – Віртуальна Європа
Сайт http://lucl.lucl.kiev.ua/start/kraini.html - Країни Світу
Сайт http://www.sacralart.com.ua/ - Сакральне мистецтво Галичини

Інформаційні ресурси, які можна використовувати для підготовки до уроку

У цей розділ відбиралися ті ресурси, які можуть бути використані під час підготовки до уроку:

- сайти, що містять об’ємні тексти і це вимагає аналізу і обробки інформації, подачі її частинами; сайти з невисокою швидкістю завантаження матеріалів;
- сайти, які містять методичні розробки, обмін досвідом, теоретичне обґрунтування використання тих чи інших методів, прийомів та форм роботи;
- сайти музеїв.

Як приклад, можна навести сайт «Исскуство» (http://www.art.ioso.ru/index.php ). На цьому сайті є кілька тематичних розділів «Форуми», «Освітні ресурси», «Конференції і семінари», «Банк методичних розробок», «Віртуальна галерея» і «Театр моди». На головній сторінці розміщені новини сайту.

Розглянемо деякі із розділів:
1. «Освітні ресурси».
Цей розділ містить перелік демонстраційних засобів навчання, слайд-комплекти, відеозаписи, комп’ютерні засоби навчання, методичну літературу і перелік інтернет-ресурсів з коментарями, що можна знайти на цих сайтах.

2. «Банк методичних розробок».
У розділі можна знайти авторські методичні розробки учасників проекту за останні декілька років. Причому роботи не лише вчителів, але й творчі роботи учнів.

3. У «Віртуальній галереї» можна знайти «Єгипетські таємниці», «Грецькі пасторалі», «Перлину Сходу» та ін.

Додаткові ресурси для організації уроку:
Сайт http://lgarmash.narod.ru/ - Художня культура для 9, 10 та 11 класів українських загальноосвітніх закладів
Сайт http://www.art.rin.ru/ - Образотворче мистецтво і фотографія
Сайт http://www.countries.ru/library.htm - Бібліотека по культурології
Сайт http://www.hermitagemuseum.org/ – «Ермітаж»
Сайт http://www.gumer.info/ - бібліотека Гумер – гуманітарні науки
Сайт http://www.artclassic.edu.ru – Російський освітній портал. Колекція – світова художня культура
Сайт http://www.artyx.ru – Історія мистецтв
Сайт http://www.uaculture.info/ - Портал Культура
Сайт http://www.artofukraine.com/ - Art of Ukraine
Сайт http://www.myslenedrevo.com.ua/uk/Links/Heritage.html - Мислене Древо. Пам’ятки історії та культури
Сайт http://onmccm.org/?p=378 – Хмельницький обласний науково-методичний центр культури і мистецтва.
Сайт http://library.vspu.edu.ua/html/posilan_disciplini.html - Каталог посилань на ресурси Інтернет «Навчальні дисципліни» (наявні посилання на дисципліну «Мистецтво»).
Сайт http://bestmetodist.ucoz.ru/load/khudozhestvennaja_kultura/21 - розділ «Художня культура» на сайті методиста Газімагомедової Оксани (м. Харцизск)

Інформаційні ресурси, які можна використовувати у позаурочній діяльності

Позаурочна діяльність включає в себе науково-дослідницьку роботу, участь в олімпіадах, телекомунікаційних проектах. В організації дослідницької роботи у межах телекомунікаційних проектів інтернет-ресурси можуть бути використані в якості джерела інформації, способу спілкування з партнерами проектів та як інструмент участі у мережевих проектах.

Дистанційні олімпіади, інтернет-олімпіади, телекомунікаційні проекти, науково-дослідницька діяльність з використанням ресурсів Інтернету в свою чергу створює всі умови для самоосвіти, розширення кругозору, розвитку глобального мислення.

Приклади інтернет-олімпіад:
http://bestmetodist.ucoz.ru/load/khudozhestvennaja_kultura/materialy_k_urokam/zadanija_internet_olimpiady_2011/22-1-0-249 - тут можна завантажити приклад завдань для інтернет-олімпіади для учнів 9-10 класів з предмету «Художня культура» 2011 року.

http://ymnica.com/informatcia - інтернет-олімпіада «Умница», де доступний блок «Світова художня культура»

http://artolymp2010.narod.ru/zadanie_mxk1.html - приклад дистанційної олімпіади із завданнями різних турів з предметів мистецтва.

http://kafedramhk.ru/olimpmhk.htm - Московська олімпіада по світовій художній культурі.

Усі уроки художньої культури. 11 клас » Безкоштовно ...
www.sichkarnya.org.ua/.../58745-usi-uroki-... - Перевести эту страницу
Видання містить календарне планування та структуровані розробки уроків із курсу «Художня культура» для 11-го класу, складені відповідно до чинної ...

Найкращі інтернет-ресурси для вчителів художньо-естетичного циклу
Предмети: Естетичний цикл
Пов'язані сторінки:
Найкращі інтернет-ресурси для вчителів
Ввійдіть або зареєструйтесь, щоб залишати коментарі 4476 переглядів

Нижче Ви можете скопіювати URL-адресу цієї сторінки:

або посилання для вставки у веб-документи (на сторінки сайтів):

або додати публікацію в соціальні сервіси:
Share on vk
Share on facebook
Share on mymailru
Share on favorites
Share on twitter
Share on google
More Sharing Services
Надіслано: GiperKnowledge Ср, 2012-08-22 11:44.

Уроки етики українською мовою:
http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%95%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0

Уроки и методические разработки уроков по этике (на русском языке; раздел в процессе пополнения):
http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%AD%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0

Уроки музики для всіх класів (українською мовою), а також аудіо та відео:
http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%9C%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BA%...

Уроки и презентации уроков (а также множество других учебных материалов) по изобразительному искусству/рисованию:
http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%98%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%81%...

Навчальні матеріали по образотворчому мистецтву/малюванню:
http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%B2%...

Учителі музики та інших предметів можуть поповнювати колекцію матеріалів Гіпермаркета знань і отримати матеріальну та моральну винагороди. Цей сайт постійно оновлюється, додаються нові матеріали, які висилаються вчителями України, Росії, Білорусі та ін.

Палаци світу. До уваги учнів, вчителів світової літератури та ...
kruchenova.wordpress.com/.../палаци-світу...

Конкурси видавництва «Шкільний cвіт»
Конкурс на кращу методичну розробку з мистецьких дисциплін - Газета «Шкільний світ» оголошує конкурс на кращу методичну розробку з мистецьких дисциплін: музичного, образотворчого мистецтва та художньої культури!



Корисні для вчителя художньої культури Інтернет-ресурси

Українські установи сучасного мистецтва:

Галерея «Bottega» - www.bottega-gallery.com

Галерея «Триптих» - www.triptych-gallery.org

Галерея Kyiv.Fine Art - www.kyivfineartgallery.org

«Я Галерея» - www.yagallery.com.ua

«Колекція»  www.collectiongallery.com.ua

Галерея знаходиться на першому поверсі унікального київського будинку «Замок на Паньківській» (вул. Паньківська, 8), що був цілком відреставрований та являє собою суцільну систему архітектурних та історичних пам´яток у рідкісному стилі «український модерн». Свого часу в будинку проживали такі видатні особистості, як Максим Рильський, Борис Грінченко та Микола Вороний, а також знаходилися редакції часописів «Сяйво» та «Всесвіт». Галерея пишається тим, що у свій спосіб долучається до культурної традиції минулого.
«Мистецький арсенал» - www.artarsenal.in.ua

«Центр Сучасного Мистецтва» при НаУКМА - www.cca.kiev.ua

Провідні міжнародні установи сучасного мистецтва:

Музей Берггрюна (Берлін) - www.smb.museum/mb

Галерея Тейт (Лондон) - www.tate.org.uk

         Нова національна галерея (Берлін) - www.neue-nationalgalerie.de

Державний центр сучасного мистецтва (Москва) - www.ncca.ru

Музей Людвіга (Кельн) - www.museenkoeln.de/museum-ludwig

Московський музей сучасного мистецтва - www.mmoma.ru


Музей сучасного мистецтва Соломона Гуггенхайма - www.guggenheim.org

Національна галерея сучасного мистецтва (Рим) - www.gnam.arti.beniculturali.it

Музей Шпренгеля (Гановер) - www.sprengel-museum.de

Музей сучасного мистецтва (Нью-Йорк) - www.moma.org

Центр сучасного мистецтва (Брегенц, Австрія) –      www.kunsthaus-bregenz.at

Barbican Centre (Лондон) - www.barbican.org.uk

Центр сучасного мистецтва BALTIC (Гейтсхед, Англія)      www.balticmill.com


Матеріали з  художньої культури:

Сайт «Світова художня культура» http://artclassic.edu.ru/
призначений передусім для вчителів і містить інформацію щодо використання тих чи інших творів мистецтва у процесі навчання художньої культури, а також щодо етапів розвитку художньої культури.

 На сайті  http://artclassic.edu.ru/
 можна знайти навчально-методичні матеріали з художньої культури, статті про види мистецтва, стилі, епохи, жанри. Зручним на цьому сайті є пошук за автором твору, назвою та періодом його створення.

 Сайт  «Классическая музыка»
 містить такі розділи:
-                     композитори (біографії  і творчі портрети);
-                     виконавці (диригенти, співаки, піаністи, скрипалі та ін.);
-                     факти (цікаві та маловідомі факти з життя видатних особистостей);
-                     афоризми (висловлювання видатних особистостей);
-                     інструменти (енциклопедія старовинних і сучасних інструментів);
-                     словник музичних термінів;
-                     проекти (кращі сайти про класичну музику).

Сайт Word art
        є  великим за обсягом каталогом  творів мистецтва у царинах живопису, літератури, анімації, кіно, архітектури.

Інформацію про музеї та посилання на Web-сторінки кращих музеїв Європи і світу можна знайти на сайті

Загальнодидактичні проблеми: визначення ролі (місця) комп’ютера в методичній (дидактичній, педагогічній) системі серед інших засобів навчання;визначення умов, у яких може бути здійснений педагогічний процес з використанням комп’ютера.
 2. Професійна проблема: забезпечення достатнього для підготовки і проведення комп’ютерних уроків рівня інформаційної компетентності вчителів. Достатній рівень інформаційної компетентності вчителя дозволить йому вирішити необхідні організаційно-методичні проблеми.
 3. Організаційно-методичні проблеми:
дотримання специфіки змісту навчального предмета;
дотримання особливостей методичної системи, що використовується при навчанні предмета;
обґрунтування доцільності використання комп’ютера;
обґрунтування дидактичних і технічних вимог до педагогічних програмних засобів;
виявлення, експертиза і добір педагогічних програмних засобів;
проектування педагогічних програмних засобів, систем комп’ютерних завдань або електронного дидактичного матеріалу;
використання програмного продукту в технології навчання предмету.
 4. Інформаційні проблеми:
визначення наукових основ психолого-педагогічних і методичний вимог до програмних засобів, необхідних для їх ефективного використання;
забезпечення доступності створених педагогічних програмних засобів для вчителів (наявність єдиної бази даних педагогічних програмних засобів);
розробка педагогічних програмних засобів.
 Глобальне вирішення цих проблем вимагає спеціальних досліджень із залученням фахівців з різних областей: методистів, спеціалістів в галузі інформаційних технологій, програмістів, дизайнерів, організаторів процесу та ін.
 Зростаючий інтерес до використання комп’ютерних систем не повинен зменшувати увагу педагога до особистості учня, навпаки, саме комп’ютеризація освіти звільняє вчителя від рутинної роботи з трансляції навчального матеріалу, дозволяючи йому більше орієнтуватися на формуванні в дитини фундаментальних основ в області духовного життя особистості.
 Персональний комп’ютер – універсальний «навчальний посібник», що може бути з успіхом використаний на різних за організацією навчальних заняттях. При цьому він вписується в рамки традиційного навчання із широким використанням усього арсеналу засобів навчання. ПК може сприяти активному включенню учня в навчальний процес, підтримувати інтерес, сприяти розумінню й запам’ятовуванню навчального матеріалу.
 Можливості застосування ПК значні: від довідкової системи до засобу моделювання ситуацій. Найголовніше вчасно і влучно використовувати комп’ютер. Виконання функції навчання – найбільш істотна характеристика застосування комп’ютера в школі.
 Завдання застосування комп’ютера в навчанні:
забезпечення зворотного зв’язку в процесі навчання;
забезпечення індивідуалізації навчального процесу;
підвищення наочності навчального процесу;
пошук інформації із різноманітних джерел;
моделювання досліджуваних процесів або явищ;
організація колективної й групової роботи;
контроль навчальних досягнень.
 Однак якими б не були цікавими й багатофункціональними нові інформаційні технології, роль вчителя залишається як і раніше провідною в навчальному процесі, а учень по-справжньому перетворюється в суб’єкт педагогічного процесу. Всі комп’ютерні програми мають бути розроблені за обов’язкової активної участі педагогів, що визначає вплив учителя навіть у випадку самостійної роботи з комп’ютерною програмою. Не знижується й безпосередня значимість вчителя в процесі спілкування учня з комп’ютером. Учневі без педагога важко представити, що необхідно засвоїти. Учитель вирішує, виходячи з індивідуальних особливостей учня, якого характеру програми більш доцільно використати на тому чи іншому етапі навчання. Комп’ютер, вивільнюючи час вчителя, виконуючи багато рутинних робіт, дозволяє йому більше уваги приділяти індивідуальній роботі з учнями, творчо підходити до навчально-виховному процесу. Здійснюючи особистісно-орієнтоване навчання з використанням комп’ютера й нових інформаційних технологій. Треба пам’ятати про те, що необхідно забезпечувати можливість учня реалізувати особистісні устремління та ініціативи. Особливого значення набуває формування в нього здатності критично ставитися до результатів, робити узагальнюючі висновки й приймати самостійні рішення. А вчителеві важливо одержувати досить повну й об’єктивну інформацію про процеси особистісного становлення учня, усіляко сприяючи цьому.

Немає коментарів:

Дописати коментар