Кожен новий день - це шанс змінити своє життя.

"Життя пройде, немов вода,
і відцвіте, немов вишнева гілка....
В житті одна помилка - не біда.....
Біда, коли усе життя - помилка."

Ліна Костенко

Образотворче мистецтво



2017-2018 н. р.



02 листопада 2017 року на базі Острівської ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з образотворчого мистецтва, в якій взяли участь  42  учні загальноосвітніх навчальних закладів Тернопільського  району(30 учнів), Байковецької ОТГ( 5 учнів), Великогаївської ОТГ( 7 учнів). З них: 8 клас - 15 учнів, 9 клас-15 учнів, 10 клас – 7 учнів, 11 клас - 5 учнів.
Не взяли участі в ІІ етапі олімпіади з образотворчого мистецтва учні таких шкіл: Домаморицької ЗОШ І-ІІ ст.,  Смиковецької ЗОШ І-ІІ ст., НВК «Грабовецька ЗОШ І-ІІ ст.-ДНЗ», Прошівської ЗОШ І-ІІ ст., Дубівецької ЗОШ І-ІІ ст., Стегниківської ЗОШ І-ІІ ст., Баворівської ЗОШ І-ІІІ ст., Товстолузької ЗОШ І-ІІІ ст.
Переможцями ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з образотворчого мистецтва  стали:
8 клас
І місце – Фенц Анастасія Романівна, учениця 8 класу Буцнівської ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Волянюк Б.О.)
ІІ місце – Ячмінська Лілія Сергіївна, учениця 7 класу НВК «Великобірківська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія ім.С.Балея» (вчитель Волкова О.В.).
ІІІ місце – Мних Софія Романівна, учениця 8 класу Плотицької ЗОШ І-ІІ ст.( вчитель Дядьо М.Т.)
9 клас
І місце -  Ковальчук Михайло Русланович, учень 9 класу ЗОШ І-ІІІ ст.  Ігровицької ЗОШ І-ІІ ст.. (вчитель Хитрак Н.Г.)
ІІ місце – Нестерчук Вероніка Петрівна, учениця 9 класу Білецької ЗОШ І-ІІ ст. (вчитель ЯнкевичО.В .)
ІІІ місце – Маленька Лілія Богданівна, учениця 7-А класу      Великоглибочецької ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Я. Стецька ( вчитель Меліш Р.М.).
10  клас
І місце -   Маценько Захар Богданович, учень 10 класу НВК «Великобірківська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія ім.С.Балея» (вчитель Волкова О.В.).
ІІ місце – Алексеєв Андріана Максимівна, учениця 10 класу НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст. –ДНЗ»( вчитель ЯнкевичО.В.)
ІІІ місце – Іванюта Тетяна Богданівна, учениця 10 класу НВК «Мишковицька ЗОШ І-ІІІ ст..-ДНЗ» (вчитель Оленюх М.М.).
11  клас
І місце  -    Бриняк Марта Андріївна ,  учениця 11 класу     Великоглибочецької ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Я. Стецька ( вчитель Меліш Р.М.).
ІІ місце – Дідух  Марта Андріївна , учениця 11 класу Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст.  (вчительОсух С.І.).
ІІІ місце – Плаксивий Арсен Андрійович, учень 11 класу НВК «Мишковицька ЗОШ І-ІІІ ст.- ДНЗ» (вчитель Оленюх М.М.).


В повному обсязі були представлені команди Настасівської ЗОШ І-ІІІ ст. та Великоглибочецької ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Я. Стецька




















2016-2017 н. р.
ЗВІТ
про проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з образотворчого мистецтва у 2016/2017 навчальному році
у Тернопільському районі

18 грудня 2016 року на базі Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з образотворчого мистецтва, в якій взяли участь  34  учні загальноосвітніх навчальних закладів району, в тому числі  3 загальноосвітніх навчальних закладів Великогаївської територіальної громади та  1 загальноосвітній навчальний  заклад  Байковецької територіальної громади. З них: 8 клас - 9 учнів, 9 клас -13 учнів, 10 клас – 6 учнів, 11 клас - 6 учнів.
Не взяли участі в ІІ етапі олімпіади з образотворчого мистецтва учні таких шкіл: НВК «Домаморицька ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ», Йосипівської ЗОШ І-ІІ ст., Петриківської  ЗОШ І-ІІ ст., Смиковецька ЗОШ І-ІІст.», Малоходачківська ЗОШ І-ІІІ ступенів;
НВК «Дубівецька ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ», Стегниківської  ЗОШ І-ІІ, Шяхтинецької ЗОШ І-ІІ  ступенів Байковецької сільської ради;
НВК «Грабовецька ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ», НВК «Дичківська ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ»,  НВК «Козівківська ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ», Прошівська ЗОШ І-ІІ ступенів, Товстолузької ЗОШ І-ІІІ ст.    Великогаївської сільської ради.
Переможцями ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з образотворчого мистецтва  стали:

8 клас
І місце –Вник Світлана Степанівна, учениця 8 класу Білецької ЗОШ І-ІІ ст. (вчитель Мартинюк О.Р).
ІІ місце – Подворняк Олеся Сергіївна, учениця 8 класу Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Стодола І.В.).
ІІІ місце –Миц Вікторія Олегівна, учениця 8 класу Великоглибочецької ЗОШ І-ІІІ ст.( вчитель Меліш Р.М.).

9 клас
І місце -  Марущак Лілія Любомирівна, учениця 9 класу Великогаївської ЗОШ І-ІІІ ст.  (вчитель Швед О.Р.).
ІІ місце –Чумак Дмитро Васильович, учень 9 класу Ігровицької ЗОШ І-ІІ ст. (вчитель Хитрак Н.Г.).
ІІІ місце – Бубенчик Дмитро Сергійович, учень 9 класу Почапинської ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Кондро Г.М.).

10  клас
І місце -   Дідух Марта Андріївна, учениця 10 класу Ангелівська ЗОШ І-ІІІ ст.  (Осух С.І.).

ІІ місце –Пащин Надія Михайлівна, учениця 10 класу НВК «Великобірківська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія ім.С.Балея» (вчитель Волкова О.І.). 





2015-2016 н. р.
ЗВІТ
про проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з образотворчого мистецтва у 2015/2016 навчальному році
у Тернопільському районі

26 грудня 2015 року на базі Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст. відбувся ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з образотворчого мистецтва, в якій взяли участь  40  учнів загальноосвітніх навчальних закладів району. З них: 8 клас - 13 учнів, 9 клас-11 учнів, 10 клас – 6 учнів, 11 клас -10 учнів.
Не взяли участі в ІІ етапі олімпіади з образотворчого мистецтва учні таких шкіл:Байковецької ЗОШ І-ІІ ст.,  Білецької ЗОШ І-ІІ ст., Грабовецької ЗОШ І-ІІ ст., Дичківської ЗОШ І-ІІ ст., Дубівецької ЗОШ І-ІІ ст., Йосипівської ЗОШ І-ІІ ст., Козівківської ЗОШ І-ІІ ст., Лучківська ЗОШ І-ІІст., Петриківської ЗОШ І-ІІст.,  Стегниківської ЗОШ І-ІІ ст., Прошівської ЗОШ І-ІІ ст., Шляхтинецької ЗОШ І-ІІ ст., НВК Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ»,Товстолузької ЗОШ І-ІІІ ст.
Переможцями ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з образотворчого мистецтва  стали:

8 клас
І місце –Бубенчик Дмитро Сергійович, учень 8 класу Почапинської ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Кондро Г.М.).
ІІ місце –Давидович Наталія Ігорівна, учениця 8 класу Великогаївської ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Швед О.Р.).
ІІІ місце – Бриняк Марта Андріївна, учениця 8 класу Великоглибочецької ЗОШ І-ІІІ ст.( вчитель Меліш Р.М.).

9 клас
І місце -  Богач Вікторія Русланівна, учениця 9 класу Великогаївської ЗОШ І-ІІІ ст.  (вчитель Швед О.Р.).
ІІ місце –Башняк Марія Ігорівна, учениця 9 класу Скоморохівської ЗОШ І-ІІ ст. (вчитель Кузьма С.Я.).
ІІІ місце –Снітинська Ірина Ігорівна, учениця 9 класу Скоморохівської ЗОШ І-ІІ ст. (вчитель Кузьма С.Я.).

10  клас
І місце -   Марущак Лілія Любомирівна, учениця 10 класу Великогаївської ЗОШ І-ІІІ ст.  (вчитель Швед О.Р.).
ІІ місце –Гевко Оксана Богданівна, учениця 10 класу Баворівської ЗОШ І-ІІІ ст.( вчитель Гевко О.Я.)
ІІІ місце –Зьола Олена Петрівна, учениця 10 класу НВК «Великобірківська ЗОШ І-ІІІ ст.-гімназія ім.С.Балея» (вчитель Волкова О.В.).

11  клас
 І місце -    Хоптяна Олена Миколаївна,  учениця 11 класу
Малоходачківської  ЗОШ І-ІІІ ст.(вчитель Бомба О.О.).
ІІ місце – Вавринів Денис Богданович , учень 11 класу Великогаївської ЗОШ І-ІІІ ст.  (вчитель Швед О.Р.).
ІІІ місце –Новицька Оксана Михайлівна, учениця 11 класу Ангелівської ЗОШ І-ІІІ ст. (вчитель Осух С.І.).

В повному обсязі були представлені команди Баворівської ЗОШ І-ІІІ ст. та
Великогаївської ЗОШ І-ІІІ ст.

Бюлетень
фахової інформації
з образотворчого мистецтва

для 5-7 класів

У процесі виховання почуттів і творчого розвитку особистості урок образотворчого мистецтва в загальноосвітній школі відіграє незамінну роль. Він здатний ввести учня у світ творчості, прилучити його до скарбів художньої культури, надати можливість відчути радість від власної творчості.
Загальною метою образотворчої освіти є розвиток у дітей високих естетичних ідеалів на основі особистісно-ціннісного ставлення до реального світу та творів мистецтва, здатності до сприймання, розуміння і створення художніх образів, формування потреб і здібностей до творчої самореалізації у процесі художнього осмислення світу.
Головним завданням курсу «Образотворче мистецтво» є формування  у школярів культури почуттів, основ національної та громадянської свідомості.
Вивчення предметів художньо-естетичного циклу в системі загальної середньої освіти є важливим чинником духовного розвитку естетичної та загальної культури. Зміст шкільної художньо-естетичної освіти розкриває перед учнями розмаїття жанрів і стилів українського та світового мистецтва, своєрідність вітчизняної художньої культури в контексті культуротворчих процесів людства, основи естетичних знань, прилучає учнів до творчої діяльності в окремих видах мистецького самовираження.
Сучасне навчання, і мистецьке зокрема, ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого і компетентнісного  підходів, визначених в основних нормативних документах освіти – державних стандартах, навчальних планах, програмах. На виконання наказів Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 № 1275 «Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи» та  від 06.02.2015 № 100 «Про розвантаження навчальних програм для учнів 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» до навчальних програм внесено зміни, спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасному розвитку науки та технологій.
Після громадського обговорення та розгляду Колегією Міністерства зміни до програм були затверджені наказами МОН:
1) № 149 від 22.12.2014 «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
2) № 584 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
3) № 585 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня».
Навчальні програми зі змінами розміщено на сайті  (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/). Програми позбавлені жорсткого поурочного поділу, вчителі можуть обирати послідовність розкриття навчального матеріалу в межах окремої теми, але так, щоб не порушувалась логіка його викладу.
Обласні, районні та міські методичні кабінети (об’єднання) не можуть втручатися в такі питання, оскільки це винятково компетенція вчителя.
Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційному веб-сайті Міністерства (www.mon.gov.ua).
Дозволяється використовувати підручники з відповідним грифом Міністерства, що видані в попередні роки, враховуючи при цьому зміни у програмах.
Щодо додаткової навчально-методичної літератури, то вчитель вільний у її виборі й може застосовувати таку, що найкраще реалізовує його методику навчання.
Також залишаються актуальними методичні рекомендації Міністерства щодо організації навчально-виховного процесу і вивчення базових дисциплін попередніх років. Тексти методичних рекомендацій розміщені на сайті МОН (http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/methodical-recommendations) та в Інформаційних збірниках Міністерства освіти і науки відповідних років.
На відміну від підходів до укладання методичних рекомендацій про вивчення предметів, що практикувалися упродовж багатьох років і в яких нерідко з року в рік переповідалися добре відомі вчителям-практикам і методистам загально-дидактичні концепції та підходи до навчання дітей, у цьогорічних рекомендаціях переважно йдеться про нововведення.

Основна школа
У середній ланці робочі навчальні плани на 2015/2016 навчальний рік складаються:
- для 5-7-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012 № 409 (в редакції наказу МОН України від 29.05.2014 № 664), із змінами згідно з наказом МОН України від 12.12.2014 № 1465;
- для 8-9-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 № 66;
У 2015/2016 навчальному році учні 5-7 класів опановуватимуть зміст загальної мистецької освіти за новою програмою «Мистецтво» (авт. Л.Масол, О.Коваленко, Г.Сотська, Г.Кузьменко, Ж. Марчук, О.Константинова, Л.Паньків, І.Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова), яка включає три блоки: «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво» та інтегрований курс «Мистецтво».
Особливістю навчальної програми є варіативність художнього наповнення змісту: кожен учитель може обирати різноманітні твори мистецтва для реалізації завдань програми, розкриття теми уроку та набуття учнями ключових і предметних компетентностей, визначених програмою.
Організація навчально-виховного процесу з предметів художньо-естетичного циклу у 5-6 класах здійснюватиметься згідно з рекомендаціями МОН щодо організації навчально-виховного процесу (листи МОН від 23.05.2013 № 1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі», від 01.07.2014 №1/9 – 343 «Педагогічні особливості навчання учнів у шостих класах»), розміщеними на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua) та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua).
Вивчаючи образотворче мистецтво, учні 7 класу опановуватимуть особливості мистецтва архітектури, зокрема, на прикладі пам'яток рідного краю, України; види декоративно-прикладного мистецтва – розпис, вишивка, писанкарство, витинанка, народна іграшка (тема 1 «Мистецтво в нашому житті»), а також різні види дизайну - графічний, промисловий, ландшафтний, арт-дизайн (тема 2 «Дизайн»).
Основними видами діяльності на уроках залишаються сприймання й аналіз творів мистецтва та художньо-творча діяльність, що передбачає застосування різних художніх технік і матеріалів. На уроках доцільно використовувати інноваційні технології, комп’ютерні програми, Інтернет -ресурси.
Вивчаючи інтегрований курс «Мистецтво», учні мають ознайомитися з різними видами аранжування народної та академічної музики, особливостями відображення етнічних мотивів у класичній і сучасній музиці; особливостями мистецтва архітектури, зокрема, на прикладі архітектурних пам'яток рідного краю, України; видів декоративно-прикладного мистецтва (тема 1 «Мистецтво у нашому житті»); особливостями сучасних музичних явищ - джаз, рок, поп, шансон, авторська пісня та різних видів дизайну (тема 2 «Новітні мистецькі явища, дизайн»).
Провідними видами діяльності на інтегрованих уроках у 7 класі залишаються сприймання й аналіз-інтерпретація творів мистецтва та художньо-творча діяльність (хорова, художньо-практична). Важливого значення варто приділяти застосуванню на уроках інтегративних художньо-педагогічних технологій, методів і прийомів стимулювання асоціативно-образного мислення (міжвидових мистецьких паралелей, аналогій, порівнянь), що зумовлено спільним тематизмом, який об’єднує навчальний матеріал різних видів мистецтва, насамперед музичного і образотворчого. Також на уроках доцільно застосовувати інтерактивні, проблемно-евристичні, комп’ютерні технології; стимулювати пошук учнями в мистецтві особистісно значущих смислів, співзвучних власному досвіду.
Упродовж  навчання на уроках мистецьких дисциплін учні мають  набувати досвід висловлювати оцінні судження щодо творів різних жанрів мистецтва, виявляти естетичне ставлення до мистецької діяльності, брати участь у дискусіях, порівнювати власну думку щодо творів мистецтва з думками інших і толерантно ставитися до них, виявляти ініціативу та взаємодопомогу у груповій роботі; проявляти активність  у процесі пізнання мистецтва, використовувати медіа ресурси (радіо, телебачення тощо) у пошуковій діяльності.
Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручниках та навчально-методичних посібниках, розміщених на офіційних веб-сайтах МОНмолодьспорту (www.mon.gov.ua) та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua).
Основними і обов’язковими видами діяльності на уроках, як уже зазначалося, має бути сприймання і аналіз-інтерпретація творів мистецтва та мистецька діяльність учнів (художньо-практична, творча). Тому оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за основними видами діяльності на уроках відповідно до орієнтовних Вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти (наказ МОН від 21.08.2013 № 1222).
Наголошуємо на тому, що навчальна діяльність учнів з предметів художньо-естетичного циклу у 1-8 класах може проводитись у різних формах, окрім письмових (запис учнями будь-якої інформації зі слів учителя чи з дошки, контрольних, самостійних робіт, написання рефератів), які спричиняють додаткове недоцільне навантаження учнів. Примусове ведення учнями зошитів, виконання письмових домашніх завдань є недоцільним і несприятливим для організації творчої мистецької діяльності.
З предмета «Образотворче мистецтво» домашніми завданнями можуть бути спостереження та замальовки ескізного характеру з натури, з пам’яті предметів, краєвидів.
Уроки предметів художньо-естетичного циклу – це уроки мистецтва, і тому найдоцільніше більшість із них будувати за методом емоційної (художньо-педагогічної) драматургії, який спрямований на активізацію емоційного відношення школярів до мистецтва. Цей метод сприяє створенню атмосфери зацікавленості, живого інтересу до уроку. Його основна функція полягає, насамперед, у тому, щоб допомогти учням зрозуміти, пережити досвід емоційно-естетичного ставлення до навколишнього світу, втілений в образній структурі  твору мистецтва. Окрім того цей метод покликаний робити процес пізнання мистецтва цікавим і захоплюючим.
Звертаємо увагу на те, що письмові тематичні перевірки (контрольні, самостійні роботи) з музичного мистецтва, образотворчого мистецтва та інтегрованого курсу «Мистецтво» не проводяться.
Тематична атестація проводиться один раз або двічі на семестр та виставляється в журналі в окрему колонку без дати.
При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної  діяльності учнів, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. Тематична оцінка не підлягає коригуванню. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо. Семестрова оцінка може підлягати коригуванню.
Звертаємо увагу на те, що відповідно до Типових навчальних планів для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов, з поглибленим вивченням предметів технічного (інженерного) циклу, спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, колегіумів, класів з поглибленим вивченням окремих предметів (додатки № 3,4,5,8 до наказу МОНУ від 03.04.2012 №409 «Про затвердження Типових навчальних планів ЗНЗ ІІ ступеня») на вивчення предметів художньо-естетичного циклу передбачена 1 навчальна година.
З метою повної реалізації вимог освітньої галузі «Мистецтво» Державного стандарту рекомендовано використовувати додатково 1 годину за рахунок варіативної складової навчального плану.
1.     Офіційний веб-сайт Міністерства освіти і науки України/  [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.mon.gov.ua.
2.     Офіційнийвеб-сайт Інститут інноваційних технологій і змісту освіти/  [Електронний ресурс] – Режим доступу :http://iitzo.gov.ua.
3.     Офіційнийвеб-сайт Національної академії педагогічних наук України/  [Електронний ресурс] – Режим доступу :http://www.ipv.org.ua .   



Бажаю успішного навчального року!