Кожен новий день - це шанс змінити своє життя.

"Життя пройде, немов вода,
і відцвіте, немов вишнева гілка....
В житті одна помилка - не біда.....
Біда, коли усе життя - помилка."

Ліна Костенко

9/26/2014

26. 09. 2014 р. в залі РДА проведено школу молодого вчителя світової літератури з проблеми: «Сучасний урок – спільна творчість учителя й учнів». Вирішуючи поставлене завдання обговорили певні проблеми та методичні рекомендації щодо підготовки до  сучасного уроку як спільної творчості учителя й учнів та сучасні освітні технології. Адже сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня, його активного розумового зростання, глибокого й осмисленого засвоєння знань, формування його моральних основ.

9/19/2014

19.09. 2014 р. в залі РДА проведено постійно діючий семінар керівників освітніх округів вчителів світової літератури з проблеми: «Особистісно зорієнтований підхід і використання сучасних педагогічних технологій на уроках світової літератури з метою виховання грамотного читача й творчої особистості».

9/12/2014



                 Шановні вчителі світової літератури!

Перевірку й оцінювання письмових робіт (переказ, твір, твір-мініатюру), як в робочому та у контрольних зошитах перевіряємо, як це і визначено чинною програмою з української мови, ставлять одну оцінку, яка є середнім арифметичним  двох балів - за зміст і мовне оформлення (грамотність).

Використовуємо критерії оцінювання, які зазначені у збірнику переказів для 11 класу- 2014 р.

Запис підрахунку помилок і виведення балів за письмову роботу має мати такий вигляд:
                                   З - 4
                    МО - 3;5 
                                                                                                                   7/8                        8 балів

4/20/2014

Підвищення компетенції читачів шляхом використання інформаційних технологій в роботі бібліотеки

30.04.2014р.

У приміщенні обласної дитячої бібліотеки м. Тернополя відбувся постійно діючий семінар вчителів світової літератури. Спільна тема «Підвищення компетенції читачів шляхом використання інформаційних технологій в роботі бібліотеки» об`єднала педагогів, працівників бібліотеки та видавництва.
Методист ТРМК Ольга Демида розповіла вчителям про сучасні методи інтелектуального збагачення, шляхи розширення читацьких інтересів у дітей.
   До слова було запрошено директора бібліотеки Надію Новіцьку, яка наголосила на важливості співпраці шкіл та бібліотек, розповіла про інноваційні підходи, які використовуються працівниками книгозбірні у процесі виховання юних читачів
.Обласна бібліотека для дітей (м.Тернопіль)
Заступник директора бібліотеки Надія Чайківська ознайомила усіх присутніх із досвідом зарубіжних колег, а також розповіла про сучасні форми залучення дітей до книги.
Працівники «Видавництва навчальна книга – Богдан» запропонували вчителям переглянути книжкові новинки, запросили до співпраці, а також пообіцяли всіляко сприяти налагодженню комунікацій між школою, бібліотекою та видавництвом.
Обласна бібліотека для дітей (м.Тернопіль)

                                                                                         

З довідково-бібліографічним апаратом бібліотеки педагогів ознайомила головний бібліограф інформаційно-бібліографічного відділу нашої бібліотеки Марія Колопенюк, адже довідкова література сприяє розширенню кругозору читача, формує навички використання інформаційних джерел.

4/11/2014

«Культура спілкування із книгою засіб формування компетентної особистості на уроках світової літератури».

11. 04.2014 р. на базі Довжанківської ЗОШ І-ІІІ ст. семінар для школи молодого вчителя світової літератури з проблеми «Культура спілкування із книгою засіб формування компетентної особистості на уроках світової літератури».
Підвищити інтерес до книги може сама книга. На противагу застарілим підходам до розвитку читацьких інтересів школярів вчителям слід практикувати сучасні, динамічні, активні та інтерактивні форми роботи: інформаційні уроки на теми культури читання, проводити читацькі фестивалі та конференції, літературні читання, інтелектуальні конкурси та вікторини . Спілкування з книгою допомагає школяреві оволодіти певною сумою знань, засвоїти досвід попередніх поколінь, долучитися до культурних надбань усіх народів. Вміти читати самостійно, вдумливо, дозволяє читачеві закріплювати читацькі навички, розширює діапазон читацької компетентності.
Вчителем Довжанківської ЗОШ І-ІІІ ст.Литвин О.І. було проведено відкритий виховний захід між 5-7 класами  на тему: «Подорож у країну Літератури». Ефективними формами роботи було обрано : робота учнів в команді, проведення літературних вікторин, відповіді на питання, інтерв’ю з письменником, літературним героєм,рольові ігри, які дали змогу читачеві долучитися до активної  творчої діяльності. Пізнання книги, систематична праця з нею розширює кругозір читача, вчить умінню правильно сформулювати читацький запит, дозволяє вільно орієнтуватися в різноманітних джерелах інформації.



3/21/2014

Залучення учнів до полікультурного сучасного світу засобами світової літератури




20 березня 2014 року на базі Великоглибочецької ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Я. Стецька проведено обласний  семінар-практикум з проблеми «Науково - методичні засади формування полікультурності учителя світової літератури» для методистів РМК/ТКМЦ НОІМ, які відповідають за стан викладання світової літератури.
Мета семінару було узагальнити науково - теоретичні та методичні положення щодо формування полікультурної компетентності  вчителя для створення  методичного середовища, яке дозволяє педагогам підвищити професійний рівень; ознайомити учасників семінару із системою методичної роботи, покликаної забезпечити ефективність застосування технологій, форм і засобів навчання і виховання з метою продуктивного вирішення поставлених перед сучасною літературною освітою завдань.
В роботі семінару з даної проблеми брали участь Боруцька Л.С. методист ТОКІППО.
Науково - методичний супровід  діяльності учителів: система роботи в районі.
                                Кубелко Г.І.,  завідувач Тернопільським РМК
         Організація науково - методичної роботи з проблеми «Вивчення педагогічної діяльності вчителя світової літератури в Тернопільському районі».
Демида О.Р., методист ТРМК
У творчій лабораторії вчителя світової літератури.
1.    Відкритий урок.
Микола Гоголь - російський і український письменник. Вплив української культури на розвиток його творчості. Дві половинки серця українського.
                               О.Б. Спічак, вчитель світової літератури
            Великоглибочецької ЗОШ І-ІІІ ст.. ім. Я. Стецька

2.    Презентація з досвіду роботи.
Використання перекладів на уроках світової літератури збагачення розвитку полікультурної компетентності учнів та підвищення рівня мотивації учнів до вивчення навчального предмета.
                                             Г.С. Максим, вчитель світової літератури
                                                    Почапинської ЗОШ І-ІІІ ст.

3.    Заочна екскурсія.
Подорож у поетичний світ польського поета-романтика Адама Міцкевича.
Організація полікультурного простору літературної освіти на уроках словесності та в позакласний час.
                                     М.Є.Замойська,
                  вчитель- методист НВК «Великобірківська
                ЗОШ І-ІІІ ст. – гімназія ім. С. Балея»
4.    Майстер- клас.
Культура країни висхідного сонця.
                                      М.С.Петришин,
                             вчитель Скоморохівської ЗОШ І-ІІ ступенів
5.    Презентація. Виховний захід.
Подорож океаном світової літератури.
                                   Н.В. Гринчак,  вчитель світової літератури
Великоглибочецька ЗОШ І-ІІІ ст.. ім. Я. Стецька
       Було   підведено підсумки семінару з використанням інтерактивної вправи «Дерево рішень» та підготовлено методичні рекомендації: «Всесвіт методиста і вчителя - словесника у полікультурному світі».
                                              Л.С. Боруцька, методист ТОКІППО
Рекомендувати методистам РМК, ТКМЦ НОІМ впроваджувати у творчу лабораторію вчителів - словесників дієві методи формування полікультурності школярів вчителями світової літератури Тернопільського району Спічак О.Б., Максим Г.С, Замойської М.Є., Петришин М.С., Гринчак Н.В.

На основі даної проблеми провідна ідея полягає в формуванні полікультурної компетенції як такої, що є основою становлення особистості в розмаїтті навколишнього світу і ефективного співіснування ним. Інноваційна значущість полягає у формуванні сучасної технології полікультурного сприйняття на основі вивчення культури свого народу та культур світу.