30-31 жовтня 2024 р. на базі КЗ Великоберезовицького ліцею Великоберезовицької селищної ради в очному форматі організоване навчання вчителів зарубіжної літератури, які цього року викладають у 7 класах НУШ. Учасниками навчання були педагоги-словесники закладів освіти Байковецької , Великоберезовицької, Підволочиської, Скориківської ТГ. Навчання проводили вчителі-тренери Ольга Демида, консультант ЦПРПП Великоберезовицької селищної ради, Галина Пелих, учитель зарубіжної літератури Качанівського ліцею Підволочиської селищної ради, Ольга Сальникова, учитель зарубіжної літератури Токівської гімназії Скориківської сільської ради, які пройшли курси підвищення кваліфікації у ТОКІППО за програмою «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти». Мета проведення навчання – акцентувати увагу учасників заходу на зумовлених викликами сьогодення, змінах у системі роботи учителя зарубіжної літератури щодо реалізації державних стандартів; виборі оптимальних шляхів та сучасних засобів й інструментарію навчання, стратегій розвитку особистості учня. Під час проведення навчання учителі-словесники мали змогу обговорити особливості навчально-дидактичної бази мовно-літературної освітньої галузі, умови для навчального поступу учнівства 7 класу, з’ясувати рівень ефективності застосування сучасного інструментарію для досягнення результатів мовно-літературної освіти та конструювання навчальної діяльності на уроках зарубіжної літератури, попрактикуватися, потренуватися у виборі завдань для об’єктивного оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти у другому циклі базової освіти. Залишається завжди актуальна проблема уроку літератури формування читацької грамотності, розв’язання якої потребує в умовах воєнного стану особливо відповідного ставлення щодо вибору інструментарію для діагностування рівня сформованості кваліфікованого читача в процесі вивчення зарубіжної літератури, зокрема у 7 класі.
"Життя пройде, немов вода,
і відцвіте, немов вишнева гілка....
В житті одна помилка - не біда.....
Біда, коли усе життя - помилка."
Ліна Костенко
10/31/2024
10/24/2024
Навчання вчителів української мови і літератури, які навчають у 2024/2025 рр. в 7 класах НУШ
Про підвищення кваліфікації учителів української мови і літератури (мовно-літературна освітня галузь), які забезпечують реалізацію Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти (базове предметне навчання). 28-29 жовтня 2024 р. на базі КЗ Великоберезовицького ліцею Великоберезовицької селищної ради організоване навчання вчителів української мови і літератури, які цього року викладають у 7 класах НУШ. Навчання проводили вчителі-тренери Ольга Демида, консультант ЦПРПП , Лідія Тур , учитель Великоберезовицького ліцею, які пройшли курси підвищення кваліфікації у ТОКІППО за програмою «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти. Учасниками навчання були педагоги- словесники закладів освіти Великоберезовицької та Микулинецької ТГ.
9/04/2024
Рекомендуємо
активізувати участь педагогів та здобувачів освіти різноманітних конкурсах, виставках, форумах,
презентаціях, олімпіадах,турнірах, семінарах, круглих столах.
Духовне
виховання учнів за умов воєнного часу є актуальним завданням, яке вимагає уваги
освітян та осмисленого підходу.
Виховна робота має бути спрямована на формування
ціннісного ставлення і судження у школярів, вміння вибудовувати доброзичливі й
толерантні стосунки з учасниками освітнього процесу.
У планах роботи закладів освіти необхідно
передбачити проведення тематичних годин спілкування, зустрічей, бесід, лекцій,
семінарів, тематичних виставок, засідань круглих столів, науково-практичних
конференцій, літературних вечорів, поетичних годин тощо щодо відзначення
важливих пам’ятних та ювілейних дат 2024/2025 н. р.
Бажаємо всім
успішного навчального року і Перемоги!
8/29/2024
«Пріоритетні напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025 навчальному році».
21.08.2024 р.
на базі
Великоберезовицького ліцею проведено методичну студію для практичних психологів та соціальних педагогів
закладів освіти Великоберезовицької селищної ради «Пріоритетні
напрями роботи психологічної служби в системі освіти України у 2024/2025
навчальному році». Під час
проведення студії було педагогам було звернено увагу на
нормативно-правові документи у сфері діяльності працівників психологічної служби,
особливостей роботи психолога та соціального педагога в новому навчальному
році.
Головним пріоритетом діяльності психологічної служби в закладах освіти є
розв’язання освітніх та виховних завдань, що сприятиме збереженню
психологічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Звернено увагу фахівцям
психологічної служби у рекомендаціях зосередити на збереженні ментального здоров’я,
відновленні соціально-психологічного благополуччя учасників освітнього процесу:
максимум просвітництва і профілактики, діагностики з метою визначення осіб,
кому потрібна фахова допомога та її якісне проведення. Наразі важливим стає
питання підвищення професійної компетентності практичних психологів та
соціальних педагогів у напряму оволодіння сучасними технологіями психологічної
допомоги.
Для покращення якості
роботи соціально-психологічного
супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти Лоза С. І.,
директор «ІКЦ» Великоберезовицької
селищної ради практично поділися досвідом, надала консультативну допомогу та
рекомендації, методичні матеріали
для здійснення психологічної просвіти, корекційно-розвиткової та
відновлювальної роботи, надання психологічної допомоги за запитом та/або
відповідно до виявленої потреби, співпраці з педагогічними працівниками щодо
подолання труднощів у навчанні, формуванні необхідних соціальних навичок.
Бичковська
Г. З., практичний психолог Мишковицького ліцею наголосила про основну тематику заходів, які мають
бути обов’язковими складовими плану
роботи працівників психологічної служби у 2024/2025 н.р. (окрім тих, які є
актуальними в кожному конкретному закладі): 1. Психологічна допомога щодо подолання
освітніх втрат та освітніх розривів у Новій українській школі. 2.
Психосоціальна допомога учасникам освітнього процесу під час війни. 3.
Психоедукація учасників освітнього процесу щодо збереження ментального здоров’я
та відновлення психоемоційного стану. 4. Психологічний супровід освітнього
процесу в інклюзивній школі. 5. Протидія та запобігання булінгу, домашньому
насильству. 6. Запобігання формуванню суїцидальної поведінки. 7. Профілактика
розвитку ігрової залежності у здобувачів освіти.
Не
забувати, що у цей непростий час варто підтримувати себе, рідних та близьких. Адже це надзвичайно необхідно для того, щоб
зберегти здоров’я – фізичне та психічне.
8/25/2024
Участь в обласній методичній студії з української мови і літератури, зарубіжної літератури у рамках Серпневих методичних студій з теми «Освіта задля Перемоги та розвитку: сучасні рішення і трансформація»
21 серпня 2024 року у Тернопільському ОКІППО проведено Серпневу методичну студію з української мови і літератури, зарубіжної літератури «Мовно-літературна освітня галузь: державні стандарти, засоби й інструменти навчання, виклики сьогодення».
Участь у цьому заході узяло більше шістдесяти педагогічних працівників – консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які здійснюють науково-методичний супровід діяльності учителів української мови та літератури і зарубіжної літератури, працівників органів управління освітою територіальних громад, голів професійних спільнот учителів-словесників закладів загальної середньої освіти області, учителів навчальних предметів мовно-літературної освітньої галузі.
Мета проведення методичної студії – акцентувати увагу учасників заходу на зумовлених викликами сьогодення змінах у системі роботи учителя української мови і літератури, зарубіжної літератури щодо реалізації державних стандартів у 2024/2025 навчальному році; виборі оптимальних шляхів та сучасних засобів й інструментарію навчання, стратегій розвитку особистості учня; забезпечити науково-методичну та консультативну підтримку учителя-словесника з питань планування та визначення траєкторії розвитку здобувачів освіти та власного професійного розвитку, організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти з урахуванням комплексної політики для повернення учнів до очного навчання «Школа офлайн».
Роботу методичної студії було організовано у формі науково-методичного топліста траєкторії індивідуального розвитку учасників освітнього процесу. Модерувала захід Майя КОНДИРЄВА, методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів Тернопільського ОКІППО.
У рамках наповнення першого структурного компонента топліста до учасників методичної студії для занурення їх у порушену проблему з вітальним словом «Реалізація державних стандартів мовно-літературної освітньої галузі: забезпечення якості навчання в умовах воєнного стану» звернулася Ольга КОГУТ, заступник директора з науково-педагогічної, навчальної роботи та інформаційно-комунікаційних технологій, кандидат філологічних наук, доцент.
Змістове наповнення другого структурного компонента топліста «Результати моніторингових досліджень та освітнє безпечне середовище - основні фактори підвищення рівня результатів навчальної діяльності у 2024/2025 навчальному році» здійснили Наталія ВОЛОЩУК, начальник відділу інституційного аудиту Управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області («Стан забезпечення функціонування української мови в освітньому процесі у закладах загальної середньої освіти (за результатами ІІ циклу загальнодержавного моніторингу функціонування державної мови)»), та Віктор КАВЕЦЬКИЙ, . в. о. завідувача, доцент кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук («Формування особистісної саморегуляції учасників освітнього процесу»).
Питанням реалізації третього структурного топліста «Реалізація положень державних стандартів мовно-літературної освітньої галузі: усвідомлений вибір модельних програм, підручників та інших навчально-методичних матеріалів; навчальний, розвивальний та виховний потенціал компетентнісного уроку словесності; ефективне оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти для побудови траєкторії розвитку їх» у своїх виступах розкрили Майя КОНДИРЄВА («Українська мова і література: оптимальні шляхи, сучасні засоби, якісний інструментарій, дієві стратегії навчання та критерії оцінювання навчальних досягнень»), Ольга ДЕМИДА, консультант Комунальної установи Великоберезовицької селищної ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» («Зарубіжна література: науково-методичний супровід реалізації навчальних програм та особливості організації освітнього процесу»), та Наталія ЗУБИК, учитель української мови і літератури Заліщицької державної гімназії м. Заліщики Заліщицької міської ради Тернопільської області, кандидат філологічних наук («Освітній контент Pi-stacja як ефективний інструмент у роботі учителів української мови і літератури»).
Питання організації роботи у 7 класі НУШ «Основні акценти роботи у 7 класі базової школи (очікувані результати щодо мовно-літературної освіти; ефективні активності, оцінювання навчальних досягнень учнів)» розкрили у виступах «Модель уроку вивчення художніх творів: як забезпечити якість?» Іванна МАРЧУК-ПОДКУЙКО (учитель Шумського опорного закладу загальної середньої освіти Шумської міської ради) та «Навчально-дидактичне забезпечення для діагностувального оцінювання навчальних досягнень учнів 7 класу з української мови і літератури» Віра КОГУТ (консультант Комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Бережанської міської ради).
У рамках четвертого розділу топліста «Шляхи професійного удосконалення учителів-словесників: участь у конкурсних випробуваннях, сертифікація» Людмила ОНИЩУК, методист, в. о. завідувача центру моніторингу якості освіти, ЗНО та аналітичної діяльності Тернопільського ОКІППО, інформувала присутніх про особливості підготовки до успішної участі у сертифікації учителів української мови і літератури 2025 року, а Наталія ЗУБИК – про особливості підготовки до результативної участі у конкурсі «Учитель року – 2025».
Задля висвітлення матеріалів п’ятого розділу топліста «Підсумки роботи» було обговорено основні акценти методичних рекомендацій щодо навчання української мови і літератури, зарубіжної літератури учнів 5 – 11 класів у 2024/2025 навчальному році, підготовлених на основі озвучених під час проведення заходу матеріалів, зі змістом яких можна ознайомитися на сайті ТОКІППО у інформаційно-методичному віснику («До початку навчального року») та блозі «Паланка словесника» за покликанням http://filologtokippo.blogspot.com/ (Майя КОНДИРЄВА). Підсумки роботи підбито у формі відповідей на запитання учасників заходу, особливо щодо специфіки оцінювання навчальних учнів НУШ.
8/21/2024
Участь в Обласній методичній студії «Впровадження моделі національно-патріотичного виховання здобувачів освіти через систему інноваційних форм і методів роботи»
19 серпня 2024 року у рамках у рамках Серпневих методичних студій ТОКІППО відбулась обласна методична студія «Впровадження моделі національно-патріотичного виховання здобувачів освіти через систему інноваційних форм і методів роботи» для консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які відповідають за питання виховної роботи, викладання предметів етичного спрямування, позашкільну освіту.
Захід відбувся у інноваційній формі роботи - «Світове кафе офлайн». Модератор студії: Світозара Хома, завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО; асистент модератора – Олена Свистун, методист завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти. Відкрила захід Тетяна Магера, в.о. заступника директора ТОКІППО. Спікери – Оксана Сесик, Сергій Волянюк, Лілія Мудрик, Зоряна Борисюк, методисти центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти.
Під час роботи «Світового кафе» були обговорені такі питання:
- Стійкість та єдність у часи війни: формування громадянської активності;
- Особиста гідність, безпека життя, громадянська позиція як важливі складові правової освіти сучасного школяра;
- Реалізація завдань військово-патріотичного виховання в закладі освіти;
- Виклики нового навчального року для вчителя предметів етичного спрямування (навчально-виховний аспект);
- Збереження здоров'я дітей в умовах сучасних викликів.
Також під час студії учасники мали змогу взяти участь у майстер-класах від представників Бучацького ліцею ім. Св. Йосафата; Кременецької ЗОШ І-ІІІ ст. №4; Озерянського ліцею; Мишковицького ліцею Великоберезовицької селищної ради.
Підсумком заходу була презентація напрацювань груп «Світового кафе» щодо акцентів у вихованні у 2024/2025 н.р.
19 серпня 2024 року у рамках у рамках Серпневих методичних студій ТОКІППО відбулась обласна методична студія «Впровадження моделі національно-патріотичного виховання здобувачів освіти через систему інноваційних форм і методів роботи» для консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які відповідають за питання виховної роботи, викладання предметів етичного спрямування, позашкільну освіту.
Захід відбувся у інноваційній формі роботи - «Світове кафе офлайн». Модератор студії: Світозара Хома, завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО; асистент модератора – Олена Свистун, методист завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти. Відкрила захід Тетяна Магера, в.о. заступника директора ТОКІППО. Спікери – Оксана Сесик, Сергій Волянюк, Лілія Мудрик, Зоряна Борисюк, методисти центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти.
Під час роботи «Світового кафе» були обговорені такі питання:
- Стійкість та єдність у часи війни: формування громадянської активності;
- Особиста гідність, безпека життя, громадянська позиція як важливі складові правової освіти сучасного школяра;
- Реалізація завдань військово-патріотичного виховання в закладі освіти;
- Виклики нового навчального року для вчителя предметів етичного спрямування (навчально-виховний аспект);
- Збереження здоров'я дітей в умовах сучасних викликів.
Також під час студії учасники мали змогу взяти участь у майстер-класах від представників Бучацького ліцею ім. Св. Йосафата; Кременецької ЗОШ І-ІІІ ст. №4; Озерянського ліцею; Мишковицького ліцею Великоберезовицької селищної ради.
Підсумком заходу була презентація напрацювань груп «Світового кафе» щодо акцентів у вихованні у 2024/2025 н.р. 19 серпня 2024 року у рамках у рамках Серпневих методичних студій ТОКІППО відбулась обласна методична студія «Впровадження моделі національно-патріотичного виховання здобувачів освіти через систему інноваційних форм і методів роботи» для консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які відповідають за питання виховної роботи, викладання предметів етичного спрямування, позашкільну освіту.
Захід відбувся у інноваційній формі роботи - «Світове кафе офлайн». Модератор студії: Світозара Хома, завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти ТОКІППО; асистент модератора – Олена Свистун, методист завідувач центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти. Відкрила захід Тетяна Магера, в.о. заступника директора ТОКІППО. Спікери – Оксана Сесик, Сергій Волянюк, Лілія Мудрик, Зоряна Борисюк, методисти центру виховної роботи, захисту прав дитини та громадянської освіти.
Під час роботи «Світового кафе» були обговорені такі питання:
- Стійкість та єдність у часи війни: формування громадянської активності;
- Особиста гідність, безпека життя, громадянська позиція як важливі складові правової освіти сучасного школяра;
- Реалізація завдань військово-патріотичного виховання в закладі освіти;
- Виклики нового навчального року для вчителя предметів етичного спрямування (навчально-виховний аспект);
- Збереження здоров'я дітей в умовах сучасних викликів.
Також під час студії учасники мали змогу взяти участь у майстер-класах від представників Бучацького ліцею ім. Св. Йосафата; Кременецької ЗОШ І-ІІІ ст. №4; Озерянського ліцею; Мишковицького ліцею Великоберезовицької селищної ради.
Підсумком заходу була презентація напрацювань груп «Світового кафе» щодо акцентів у вихованні у 2024/2025 н.р.
4/17/2024
Першої психологічної допомоги для працівників освіти
16.04. 2024 р. в приміщенні Центру Психосоціальної підтримки (м. Тернопіль, вул. Й Сліпого 7, ТВЦ Атріум, 1 поверх) команда відділу психічного здоров’я та психосоціальної підтримки (ПЗПСП) Українського Червоного Хреста організувала та провела тренінг для практичних психологів закладів освіти Великоберезовицької селищної ради з Першої психологічної допомоги для працівників освіти. Перша психологічна допомога – це комплексний підхід до надання допомоги тим, хто цього потребує. Вона передбачає турботу про людину, яка опинилася у скрутному становищі, уважне ставлення до її реакцій та почуттів, вміння вислухати та за необхідності надати практичну допомогу. Це також супровід, який допомагає людині відчути, що є хтось, хто може її підтримати.Мета тренінгу: сформувати в учасників освітнього процесу навички подолання кризових станів, навчати надавати першу психологічну допомогу собі та іншим людям, розвивати навички саморегуляції та самомотивації для профілактики стресових станів і стабілізації психіки.
Завдання:
► навчитися
вчасно визначати ознаки реакцій на травматичну подію;
► знати, як
надавати собі базову психологічну допомогу в умовах сьогодення;
► засвоїти
прості техніки надання першої психологічної допомоги.
Знання базової
психологічної допомоги важливо знати всім учасникам освітнього процесу, щоб
впоратися з реакціями організму та попередити можливі наслідки. Важливо вміти
зберігати психічне здоров’я. Якщо людина спроможна надати підтримку собі, вона
зможе підтримати інших.